Podsumowanie podróży do Barcelony i Mediolanu

Czy można poznać Barcelonę w dwa dni?  Niestety nie. To co ja zobaczyłam w ciągu 48h jest niczym w porównaniu do tego, co te miasto oferuje! Hiszpania totalnie mnie urzekła, gdybym tylko mogła wróciłabym tam na dużo dłużej. Marzy mi się tak mini objazdówka po tych najbardziej znanych miejscach. Czyli Malaga, Walencja Barcelona i Madryt. Może kiedyś zorganizuje taki wypad, kto wie? 🙂  Wracając do Barcelony, to jeśli macie możliwość zostać dłużej, przynajmniej te 3-4 dni, to skorzystajcie z tego. Ja popełniłam ten błąd przy rezerwacji, że chciałam w jednej podróży zwiedzić jak najwięcej miast, zamiast poznać dokładniej jedno. Wyszło tak, że mam niedosyt po Barcelonie, a niechęć do Milanu. Miałam dwa bilety do wyboru. Jedna propozycja, to bilet łączony z przesiadką w Mediolanie oraz ten bez Mediolanu, ale zyskalibyśmy dodatkowe dni w Barcelonie za niższą cenę. Człowiek uczy się na błędach i kolejny raz tego nie zrobię. Niewyspanie brało górę, a kontrolę nad moim mózgiem zabrało mi w Mediolanie. Nie czułam żadnej satysfakcji z tego wypadu. W ciągu 4 dni leciałam 3 razy samolotem. Jest to dodatkowy stres dla organizmu. Nie tylko brak snu, ale i strach przed lataniem sprawił, że ostatni dzień dla mnie był ciężki. Zresztą dla Adama też. Oboje byliśmy bardzo wyczerpani.

CENY BILETÓW LOTNICZYCH

Za bilety z Warszawy do Barcelony z Barcelony do Mediolanu i  z Mediolanu do Warszawy zapłaciliśmy 270 zł od osoby czyli cena całkiem korzystna.

DOJAZD DO LOTNISKA I Z POWROTEM

Niestety tutaj moja niewiedza i brak znajomości Warszawy spowodował iż srogo zapłaciliśmy za dojazd do lotniska Modlin. Za jedną osobę za bilet zapłaciliśmy 34 zł i to tylko w jedną stronę czyli łącznie 68 zł dodatkowego kosztu, gdzie kupując z odpowiednim wyprzedzeniem ceny za bilety wynoszą 9 zł. Kupując tak tanio bilety lotnicze w ogóle nie pomyślałam o biletach do Warszawy, które również wyszły około 70 zł w dwie strony. Im szybciej się kupi, tym lepiej dla nas. Nam został już tylko bezpośredni pociąg, bo polski bus miał wykupione miejsca.

WYŻYWIENIE

Gdy starasz się, by Twój wyjazd był niskobudżetowy na miejscu może okazać się, to bardzo trudne. Zawsze w podróży stawiam na swoją kuchnię, czy to w śniadaniu czy obiedzie. Produkty w sklepach cenowo wychodzą tak jak w Polsce, a czasem nawet taniej. Niestety wybierając tanie linie lotnicze musisz się liczyć z tym, że nie będziesz miał gdzie gotować. Na 4 dni spaliśmy tylko raz w wynajętym miejscu, a tak to samolot i lotnisko ewentualnie autobus. Loty mieliśmy o takich godzinach, że byłoby głupotą marnowanie pieniędzy na nocleg z którego byśmy nie skorzystali. W takich przypadkach zostaje nam jedzenie na mieście, gdzie nie wszystko jest takie zdrowe, tanie i dobre. Po 4 dniach zestaw kawa i croissant wychodzi mi bokiem.

KOMUNIKACJA WARSZAWA/BARCELONA/MEDIOLAN

W każdym z tych miast musieliśmy w jakiś sposób dojechać do i z lotniska, a dodatkowo poruszać się po mieście. Jeśli chodzi o Warszawę, to macie wyżej napisane, a pozostałe miast, to cena 10 i 9 euro. Z tym, że w Barcelonie zakupiliśmy bilet T-10,  czyli mieliśmy 10 przejazdów na terenie całej Barcelony. Wchodziły w to pociągi, autobusy czy metro. Jeśli Chodzi o Mediolan,  to bilet za 9 euro był tylko na przejazd z lotniska do centrum Mediolanu i z centrum na lotnisko.

Cały koszt podróży 5 dniowy (2 dni Barcelona 1 dzień Mediolan i 2 niepełne dni Warszawa) Wyszły około 800 zł. Dopiero po przeliczeniu tego wszystkiego wiem, gdzie mogłam dużo zaoszczędzić. O tym jak to zrobić napiszę w następnym poście, a na pewno tak zrobię w naszej następnej wyprawie 🙂