BOMBA WITAMINOWA!

 
jarmuż, szpinak, pół jabłka, pomarańcza
Zielone koktajle to bardzo prosty sposób, by włączyć
do diety więcej zieleni. Właśnie zielone warzywa mają najwięcej cennych
składników odżywczych. Po pierwsze zawierają wysokie jakości aminokwasy,
minerały, witaminy, przeciwutleniacze i cenne fitochemikalia, które wzmacniają
nasz system odpornościowy.

Koktajle na bazie słodkich owoców i marchwi nie są
wskazane podczas stosowania diety odchudzającej, ponieważ dostarczają dużą dawkę cukrów prostych w bardzo krótkim czasie. W
przypadku osób odchudzających się lepiej oprzeć się na mieszance warzyw.
Sok wielowarzywny można podrasować poprzez dodatek chilli, pieprzu,
czosnku, cebuli, ziół. Wymienione dodatki nie tylko poprawiają smak soku,
ale też dostarczają składników przeciwutleniających i usprawniają proces
trawienny przyczyniając się tym samym do lekkiego przyspieszenia tempa metabolizmu.
Sól morska natomiast będzie cenną przyprawą dla osób aktywnych fizycznie.
Jednak ja osobiście bardzo lubię mieszać owoce z warzywami z przewagą warzyw.
Picie koktajlu, czy też soku na czczo ułatwia wchłanianie
witamin i minerałów. Idealnie więc sięgać po świeże soki i koktajle z samego
rana, jako pierwszy posiłek. Doskonale sycą i wspomagają przemianę materii.
Oczywiście warto po nie sięgać również w trakcie dnia, ale warto odczekać
przynajmniej 2 godziny po posiłku zanim wypijesz porcję świeżego soku czy
koktajlu. Zaleca się również, by po jego wypiciu odczekać ok. 20 minut zanim
sięgniemy po inny posiłek. Do strawienia owoców organizm wykorzystuje najmniej
energii w porównaniu do trawienia posiłków białkowych, tłuszczowych czy z
węglowodanami złożonymi. Po zjedzeniu np. jabłka jest ono już po 20-30 minutach
przesuwane poprzez pracę mięśni żołądka do jelita (dwunastnicy), gdzie zaczyna
się jego właściwe trawienie. Dlatego ważne jest, aby nie jeść owoców bezpośrednio
po posiłku ponieważ nie zostanie on od razu przesunięty do jelita i zacznie
kwaśnieć i fermentować w żołądku, stąd też często po poobiednim deserku,
składającym się z owoców odczuwamy uczucie wzdęcia.
Sok czy zielony koktajl to nie woda mineralna tylko
skoncentrowana dawka składników odżywczych, którą należy się delektować i to
nie tylko ze względu na smak W naszej ślinie znajdują się enzymy trawienne,
które biorą udział w trawieniu pokarmu. Pij je więc małymi łyczkami. Warto
również zwrócić uwagę na fakt, iż nie zawsze jesteśmy w stanie zjadać dużo
warzyw czy owoców w ciągu dnia, a taki koktajl idealnie zapewni nam zalecaną dawkę
witamin i minerałów na cały dzień.

 

 truskawki, pomarańcza, kilka liści szpinaku
 
  pomarańcza, pół jabłka, 3 duże marchewki

Galeria zdjęć

Ten post ma 58 komentarzy

  1. Wyglądają apetycznie, truskawki mam, szpinak gdzieś jest, pomarańcze również – nic tylko biorę się za kucharzenie 🙂

  2. Uwielbiam takie koktaje, coś pysznego, smaczna dawka zdrowia 🙂
    justmajka.blogspot.com

  3. To jest to co uwielbiam 🙂 mniam! 🙂 wszelakiego rodzaju koktajle mmmm kocham sezon letni bo mamy wszystko na wyciągnięcie ręki 🙂

  4. pyszności! uwielbiam 🙂
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

  5. Przyznam szczerze, że bardzo fajny pomysł ^^ Będę musiała takie zrobić ^^
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

  6. Uwielbiam takie bomby witaminowe, sama często po nie sięgam. Wolę raz na dzień wypić taki koktail niż jeść jedno warzywo czy owoc za drugim. 😉

  7. Zdecydowanie polecam i praktykuję! Zwłaszcza, że teraz jest idealny czas na takie eksperymenty 🙂
    >FOXYDIET<

  8. Niespełna pół roku temu kupiłam wyciskarkę do soków. Początkowo soki robiłam co parę dni, później rzadziej. Twoim postem przypomniałaś mi o moim sprzęcie 😉
    A zdjęcia Twoich soków wyglądają niezwykle apetycznie, która z tych trzech kombinacji smakowała Ci najbardziej?

  9. Oj cudowne koktajle ja wypiła bym bardzo chętnie wszystkie

  10. Wyglądają pysznie 🙂

    witchhearted.blogspot.com

  11. mmm 😀 chyba zaczne kombinować z tymi koktajlami coś :*
    nxbrooo.blogspot.com

  12. Mój blender nie kruszy lodu, ale przynajmniej robi pyszne koktajle. 😉 Muszę spróbować także te mieszanki.

  13. Super pomysły! 🙂 Ja uwielbiam sok z natki pietruszki, jabłka i imbiru mniam!

  14. Uwielbiam koktajle 🙂 Teraz pije przede wszystkim z truskawek!

    Ultrakobiecy blog o muzyce:

    gitaraiszpilki.pl

  15. Podoba mi się to, że kładziesz bardzo duży nacisk na zielone warzywa. W nich zawiera się między innymi luteina, która bardzo pozytywnie działa na nasz wzrok. Duże spożycie luteiny gwarantuje w przyszłości, że nie będziemy mieli zaćmy ani jaskry a także problemów z plamką żółtą. Może teraz o to nie dbamy bo jesteśmy młodzi ale ciało dobrze odżywione z pewnością nam się odpłaci w przyszłości.

  16. Uwielbiam takie pyszności, ja bardzo lubię sok truskawkowo arbuzowy 🙂

  17. Uwielbiam koktajle i teraz w sezonie owocowo-warzywnym funduję je sobie codziennie 🙂

  18. Uwielbiam koktajle, twoje wyglądają przepysznie 🙂

  19. Ja lubię koktajle jak i smoothies, ale rzadko je robię, ponieważ często nie mam wszystkich składników w domu i wtedy trzeba iść do sklepu 🙂
    Pozdrawiam!
    passionsmy.blogspot.com

  20. też ostatnio sporo takich zielonych robię. 😉 szczególnie, że mój chłopak w nich posmakował, więc rano dostaje świeżutki do pracy, żeby sobie pił zamiast kawy. 😉 i sama też się do nich przekonałam. 😉
    pozdrawiam serdecznie.

  21. Bardzo smakowicie wyglądają te koktajel! Ja póki co częściej wyciskam owoce niż warzywa, choć czuję, że w końcu muszę przełamać się i przekonać do …szpinaku:)

Dodaj komentarz