Prawidłowa regeneracja- aktywny wypoczynek

Zastanawiałeś/aś się choć trochę, jak brak odpoczynku wpływa na Twoje ciało, na cały organizm. Na strefę fizyczną, ale co najważniejsze i psychiczną? Permanentny stres, zabieganie, ciągłe obowiązki, do tego marnowanie czasu przed laptopem czy też telewizorem. To wszystko ma ogromny wpływ na naszą regenerację.

Czasy mamy takie, a nie inne i regeneracja organizmu błędnie kojarzona jest z lenistwem. W pracy, na treningu każdy z nas „walczy” o to, by było lepiej, szybciej i mocniej. Do tego w głowie rodzi się myśl, że gdy Ty odpoczywasz, to inni ciężko pracują i odpuszczasz odpoczynek. Tym samym zamiast poprawiać wyniki, są jeszcze gorsze! Dlaczego tak się dzieje? A no dlatego, że Twojemu organizmowi brakuje odpoczynku. Nie ma czasu na regenerację i dochodzi do przemęczenia całego ciała. Podstawą sukcesu w pracy/ treningu jest czas na odpoczynek i to na ten właściwy odpoczynek. Nie chodzi tu oczywiście o wylegiwanie się w łóżku przez kilkanaście godzin.  Słuchając swojego organizmu daleko zajdziesz! On jest bardzo mądry i świetnie wie kiedy ma dać  Ci znać, że czas na regenerację.

Ciągle czujesz, że brakuje Ci energii, Twoja produktywność w pracy spadła, a wyniki sportowe nie są zadowalające, do tego jesteś rozdrażniony i brak Ci motywacji- to są właśnie te sygnały, które Twoje ciało wysyła do Ciebie! Przychodzi ten piękny dzień wolny od pracy/treningu- czas odpocząć. Nie musi być to odpoczynek pasywny. Możesz udać się na basen, porozciągać się czy wyjść na dłuższy spacer. Bądź wybrać się na krótką wycieczkę. Mając do wyboru siedzenie w domu czy odkrycie nowego miejsca, wybieram to drugie. Ostatni dzień wolny, czyli niedziele spędziłam spacerując ścieżką do Morskiego Oka. Szlak mało wymagający wysiłku. Do tego przepiękna jesienna pogoda, nic nie zapewni Wam lepszego odpoczynku niż spacer na świeżym powietrzu z dawką witaminy D!

Równowaga psychiczna- jak odpoczywać skuteczniej: 

  • Odpoczynek traktuj jako inwestycję w siebie i w swoje zdrowie!
  • Zadbaj o to, by Twoje żywienie było zdrowe. Zwróć uwagę na produkty, które spożywasz. Lepiej jest teraz o to zadbać, niż później chodzić od lekarza do lekarza i realizować recepty w aptekach na drogie leki,
  • Jeśli czegoś nie możesz zmienić- nie denerwuj się tym!
  • Otaczaj się ludźmi, którzy ciągną Cie do góry, a nie pchają w dół,
  • Ucinaj kontakt z ludźmi, którzy mają zły wpływ na Twoje zachowanie,
  • Rozwijaj swoje pasje, twórz- otwieraj się na nowe rzeczy!
  • Nie porównuj się do nikogo!
  • Uśmiechaj się – zawsze  i wszędzie!
  • Naucz się cieszyć z małych rzeczy, to one sprawiają, że każdy dzień staje się piękniejszy!

 

Galeria zdjęć

Ten post ma jeden komentarz

  1. Święta prawda 😉

Dodaj komentarz