Propozycje na królewskie śniadanie!

„Jedz królewskie śniadanie, książęcy obiad, a kolację żebraczą”

-czyli stare przysłowie, które mówi o tym, że śniadanie to najważniejszy posiłek całego dnia! Któż z nas nie chciałby przedłużyć sobie poranków i w spokoju przygotować śniadanie, a najlepiej, by ktoś za nas je zrobił i podał do łózka. Niestety każdy z nas ma prace i to często na wczesną godzinę i nie możemy sobie pozwolić na błogie lenistwo i długie śniadanie.

Jestem osobą, która bardzo lubi śniadania, a im bardziej wydziwiam  ( omlet na słodko lub na słono, smoothiebowl, pancakes czy może wytrawne danie) tym lepiej! Gdy tylko mogę staram się celebrować poranki, bo najczęściej tylko wtedy mam czas, a resztę dnia jestem w ciągłym biegu i praktycznie każdy posiłek zjadam z pudełka i to na zimno. Natłok obowiązków nie pozwala na zjadanie w spokoju ciepłego posiłku. Zdarza się też tak, że idąc do pracy na 6:00, dopiero tam zjadam mój pierwszy posiłek, jednak mimo wszystko staram się, by było pełnowartościowe i pożywne. Jeśli tylko pozwala mi na to czas, a jeśli nie pozwala to wstaję wcześniej i robię sobie na śniadanie, to na co w danej chwili ma ochotę. Od dłuższego czasu przestawiłam się na słodkie śniadania, co w moim przypadku sprawdziło się genialnie, gdyż taki zabieg zmniejszył u mnie ochotę na słodycze przez cały dzień, a duża ilość błonnika (np. przez owoce) poprawiła mi perystaltykę jelit.

Niezależnie od preferencji, śniadanie jest najważniejszym daniem w ciągu dnia i powinno być tak skomponowane, by dodać siły i energii. Dietetycy polecają spożyć je w ciągu godziny od przebudzenia, dzięki czemu nasz metabolizm nadal będzie na odpowiednich obrotach pracować.  Jeśli jesteś śpiochem i uwielbiasz przeciągać wstawanie z łóżka z rana, świetnym sposobem jest przygotowanie śniadania dzień wcześniej, przed pójściem spać!

Śniadanie powinno dostarczać do 30% całego zapotrzebowania dziennego naszego organizmu na energię. Mniej więcej 400-700kcal. Kaloryka zależna jest od tego ile przyjmujemy kalorii w ciągu dnia. Inna proporcja będzie dla osoby z 1500 kcal, a inna dla osoby z 2500 czy 3000. Warto o tym pamiętać!

Dobrze jest sobie wypracować nawyk jedzenia śniadania. Zacznij od weekendu, kiedy masz wolne lub w dni powszednie, gdy Twoja praca rozpoczyna się trochę później lub po prostu zacznij robić je wieczorem. Owsianka przygotowana dzień wcześniej niczym się nie różni, a nawet smakuje lepiej

Bardzo fajnym rozwiązaniem jest wypijanie z rana koktajli, a szczególnie tych zielonych!  Gdy nie mam czasu na śniadanie lub po prostu nie lubisz z rana się zajadać, jest to świetne rozwiązanie. Robi się bardzo szybko, a pić go możesz nawet idąc na autobus czy jadąc autem. Do tego zawiera niesamowicie dużo witamin i potrzebnych składników, by dodać Ci energii! Po takim koktajlu dopiero po około 2h poczujesz się głodny i z chęcią zjesz pożywne śniadanie.  Przykładowy przepis:

 Banan, pomarańczę i garść szpinaku miksujesz ze szklanką wody, dodatkowo możesz dodać trochę siemię lniane. 

  •  zdjęcia własne/ pinteres.pl

Galeria zdjęć

Dodaj komentarz